سوگلی ها

راههای کسب درامد|اطلاعات رایگان|مطالب طنز|خبرهای جالب|مباحث داغ|اس ام اس|پزشکی| فال حافظ |هرچی بخوای

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 995
بازدید کل : 18543
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 50
تعداد آنلاین : 1




راههای مقابله با هکرها

 

هکرها روز به روز به روش هاي پيچيده تري براي سرقت اطلاعات کاربران روي مي آورند، ولي با رعايت برخي نکات ساده مي توان آسيب پذيري سيستم هاي رايانه اي را به حداقل رساند. از آنجا که اين توصيه ها به زبان ساده و توسط يک هکر موفق سابق ارائه شده، مي تواند راهگشاي بسياري از کاربران ساده و عادي باشد. اين مطلب بر اساس نوشته هاي شخصي «کوين ميتنيک» تهيه شده است.

 

وي از جمله هکرهايي است که خوانندگان ايراني اخبار فناوري اطلاعات هم با نامش آشنا هستند و يکي از جنجالي ترين هکرهاي دنيا محسوب مي شود. وي که نام مستعار doy poster hacker را براي خودش انتخاب کرده بود، توسط وزارت دادگستري آمريکا به عنوان يکي از مهم ترين و تحت تعقيب ترين جنايتکاران رايانه اي تاريخ آمريکا معرفي شده است.

 

هک هاي او حتي موضوع 2 فيلم سينمايي Downtime Freebom و Takebown هم بوده است! «ميتنيک» هک کردن را با سو»استفاده از سيستم کارتي اتوبوس هاي لس آنجلس آغاز کرد تا به رايگان سوار اتوبوس شود. در ادامه به استراق سمع تلفني پرداخت و سپس به سراغ شبکه هاي رايانه اي ديجيتال و سرقت از نرم افزارها رفت.

 

وي دو سال و نيم از عمرش را صرف هک کردن رايانه ها، سرقت اسرار تجاري شرکت ها و افراد، ايجاد اختلال در شبکه هاي تلفني و نفوذ به سيستم ملي هشدار دفاعي در آمريکا نمود. او حتي از هک کردن رايانه هاي هکرهاي همکارش نيز ابايي نداشت. وي پس از 5 سال زندان که 8 ماهش را در انفرادي گذراند به فرد مفيدي براي جامعه مبدل شده و بعنوان مشاور امنيتي، نويسنده و سخنران در حال فعاليت است.

 

حفاظت از خود در محيط اينترنت کار بسيار پرچالشي است. اينترنت يک محيط جهاني است که اشخاصي بي پروا از آن سوي کره زمين قادر به شناسايي نقاط ضعف رايانه شما و سو»استفاده از آن هستند. آنها مي توانند از اين نقاط ضعف براي کنترل دسترسي به حساس ترين اسرار شما سواستفاده کنند. آنها حتي مي توانند از رايانه شما براي ذخيره سازي اطلاعات به سرقت رفته کارت هاي اعتباري يا انواع محتويات نامناسب استفاده کنند. آنها مي توانند به کاربران بي پناه خانگي يا صاحبان مشاغل حمله کنند. امروز 10 اقدام مهم و اساسي که براي حفاظت از اطلاعات و منابع رايانه اي در برابر کاربران بد دنياي سايبر بايد انجام شود، از قول اين هکر سابق به اطلاع شما مي رسانيم:

 

- نسخه پشتيبان از اطلاعات مهم تهيه کنيد

 

از همه اطلاعات خود نسخه پشتيبان يا بک آپ تهيه کنيد. شما در برابر حملات مصون نيستيد. سرقت و از دست رفتن اطلاعات براي شما هم ممکن است اتفاق بيفتد. يک کرم يا تروجان نفوذي براي از بين بردن همه اطلاعات شما کافيست.

 

- انتخاب کلمه عبور مناسب را سرسري نگيريد

 

کلمات عبوري انتخاب کنيد که معقول و منطقي بوده و حدس زدن آنها دشوار باشد. چند عدد را پشت سرهم رديف نکنيد. هميشه کلمات عبور پيش فرض را تغيير دهيد.

 

- نرم افزار آنتي ويروس فراموش نشود

 

از نرم افزارهاي ضدويروس مشهور و معتبر استفاده کنيد و هميشه آنها را به روز کنيد.

 

- سيستم عامل رايانه را بروز نگه داريد

 

سيستم عامل خود را بطور مرتب به روز کرده و تمامي وصله هاي امنيتي عرضه شده توسط شرکت طراح هر سيستم عامل را بارگذاري و نصب کنيد.

 

- مراقب نرم افزارهاي ضعيف امنيتي باشيد

 

حتي الامکان از استفاده از نرم افزارهاي ضعيف و در معرض حمله خودداري کرده و قابليت هاي خودکار نامطمئن آنها به خصوص در نرم افزارهاي ايميل را از کار بيندازيد.

 

- رمزگذاري اطلاعات

 

از نرم افزارهاي رمزگذاري اطلاعات مانند PGP در زمان ارسال ايميل استفاده کنيد. از اين نرم افزار مي توانيد براي حفاظت از کل هارد ديسک خود نيز استفاده کنيد.

 

- نصب نرم افزارهاي شناسايي عوامل نفوذي را فراموش نکنيد

 

حتما نرم افزاري براي شناسايي نرم افزارهاي مخرب جاسوس براي روي رايانه تان نصب کنيد. حتي بهتر است چندين نرم افزار براي اين کار نصب کنيد. برنامه هاي سازگار با ديگر نرم افزارهاي مشابه مانند SpyCop انتخاب هاي ايده آلي هستند.

 

- به دور رايانه خود ديوار آتشين بکشيد

 

از ديوار آتش يا firewall شخصي استفاده کنيد. پيکربندي فايروال خود را به دقت انجام دهيد تا از نفوذ به رايانه شما جلوگيري شود. اين فايروال ها همچنين مانع وارد آمدن خسارت به شبکه ها وسايت هايي که به آنها متصل هستيد، شده و قادر به تشخيص ماهيت برنامه هايي هستند که تلاش مي کنند به شبکه اينترنت متصل شوند.

 

- حذف برنامه هاي دسترسي از راه دور

 

امکاناتي را بر روي رايانه به آنها احتياج نداريد از کار بيندازيد. به خصوص برنامه هاي کاربردي که دسترسي به رايانه شما را از راه دور ممکن مي کنند (مانند Desktop Remote ، RealVNC و NetBIOS ) را حذف يا به اصطلاح bisadle کنيد.

 

- از امنيت شبکه هاي رايانه اي اطمينان حاصل کنيد

در جهت ايمن سازي شبکه هاي رايانه اي و به خصوص شبکه هاي بي سيم بکوشيد. شبکه هاي واي فاي خانگي را با کلمه عبوري با حداقل 20 کاراکتر ايمن کنيد. پيکربندي اتصال لپ تاپ خود به شبکه را به گونه اي انجام دهيد که برقراري ارتباط تنها در حالت Infrastructure اتفاق بيفتد.
 

(منبع خبر : تابناك)


نويسنده: حمزه تاريخ: سه شنبه 25 دی 1389برچسب:"اطلاعات"پشتیبانی"سیستم"اینترنت"رایانه", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید دليل نامگذاري اين وبلاگ به نام سوگلي ها اين است که ما بهترين ها و سوگلي هاي دنياي اينترنت را جدا ساخته ودر اين وبلاگ براي شما گرد آورده ايم سعي ما بر اين است تا هر روز با چند مطلب جديد در خدمت شما دوستان عزيز باشيم .اميدوارم ساعات خوشي را در سوگلي ها سپري کنيد.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب
« كسب درآمد از فروتل »
دوستانتان را به يك شغل پردرآمد و آسان دعوت كنيد : « جزئيات »
Email:

© All Rights Reserved to sogoliha.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

تبلیغات پیامکی